Big news for those that hoped Rather would expose the right-wing conspiracy that forced him to air a story based on patently fraudulent documents:

A New York state appeals court on Tuesday dismissed former TV newsman Dan Rather’s lawsuit against CBS Corp in which Rather claimed he was made a scapegoat in a scandal over a 2004 report on then-President George W. Bush’s military record.

The ruling on Tuesday by a panel of judges of the New York State Supreme Court Appellate Division said Rather’s $70 million complaint should be dismissed in its entirety and that a lower court erred in denying CBS’s motion to throw out the lawsuit.

Perhaps this will help with the canonization of Rather under way in academic circles.

Probably not.